Monday, August 23, 2010

Berbuka Puasa di MYDIN usj


Time nie adik aku 'Addy' bday...so aku bw famili berbuka sama dgn dia kat mydin mall , usj. Punya lah sesak dgn org2 yg sibuk nak shopping. Padahal time ni awal lg nak shopping raya....ntahlaaahhh. 
Mula2 nak buka kat stall luar..siap dah reserve tempat lg ..siap order awal ...tp aleh2 buka kat foodcourt dlm. Hampeh!... so kitorang pon reservela tmpt dgn kata biar senang@selesa berbuka nanti , xpyh nak berebut. 
Bila dah round2 satu building ...so kita pun pglah kat foodcourt tu. Aku tak sangka pulak tmpt tu jd penuh...baru jer tinggalkan 1/2 jam...dah jadi penuh. 

Kitorang pun duduklaaa...anak2 aku order nasi ayam , molly order nasi dlm periuk , si addy order nasi campur  sama dgn aku gak ..cuma lain lauk jer. Air masing2 nak order sendiri.... aku biasalaahhh yg nak manis2. 
Anak ku , erfan fitrian mmg puasa penuh... dia tgk jerlaa adik dia Eqbal danial mkn nasi ayam awal2 lg... Dia asyik tanya2 kat mami ,". bila nak buka? nape lama sgt.......mami jam mami pukul brp sekarang?...nape adik makan dulu....ifan lapar laaahhh..." sian dia. So mami dia pun byklaa sembang2 dgn ifan supaya tak boring... 
Tepat jam 7.27 mlm ...kitorang pun berbuka.... ifan senang hati mkn nasi ayam dan kuih2 yg dibeli uncle dia... 
.......Agaknye mcmana pulak karenah adiknya bila start berpuasa nanti... bole tahan mcm abg dia ker??? kita tgk nanti .... daghhhh

No comments: