Monday, August 16, 2010

Toy MuS3Um @ J0NkeR WaLk



Jonker Walk , Melaka ... nama ni sinomim pada org yg pernah mengunjungi tempat ni. Best juga utk org2 yg suka shopping. Kalu aku...best utk lihat gedung2 antik dan barang2 lama@antik.. Bukan hanya toko2 antik yg ada kat sini, malahan juga ada warung2 makanan yg unik. Tapi kebanyakan warung2 cina@ yg belum tau halal atau tidaknya. Tapi yg jelas banyak makanan yg tidak halal. Korang kena la pilih sendiri@ lu pikir la sendiri.
Ada juga yg jual pakaian, kraftangan, barang2 antik, kue2 asli melaka dan ada museum lho!.... Ada museum pakaian, museum antik , museum sejarah melaka, museum mainan juga ada...Nah disini aku nak tunjukkan ke unikan museum mainan... JOM!


Di tengah2 kesibukan Jonker Walk ..ada satu museum mainan...cukup unik @ aneh. Murah dan meriah!...kalu nak tau , datanglah ke melaka....hehehehehe... Tempatnya mmg susah di cari , tp kalu sudah 2-3 kali masuk ke jonker walk, pasti akan ketemu tempatnya. Tapi awas... jgn sampai terlepas. Kalu dah kelewatan, pasti susah nak U turn balik. Sebab melaka terkenal dgn one way road....pening !

Apa yg best kat Museum ni ... semua mainan ada kat sini. Dari yg lama sampai yg terkini (latest)... Siapa2 yg suka mainan antik , juga ada di sini. Bukan cuma utk cowo2 ...cewe2 juga ada mainannya... Liat aja sendiri. Ada yg lucu2 , ada yg seram dan ada juga yg aneh2.... Its True!.... Believe it OR not !... Welcome to the TOYs WORLD....

No comments: