Friday, August 13, 2010

TriP 2 MaLaCca....


Tepat pada hari Sabtu 7 agustus 2010 jam 9 pagi ..kitorang berangkat ke Melaka utk bercuti.. Mmg bukan dlm plan aku  utk bw famili jalan2 ke Melaka...Kebetulan ada JomHeboh, apalagi kita singgah la sekali. Lagi pun tempat tu tak jauh dari rumah cousin Molly. 
Best jugak pegi Melaka nie...almaklumlah kota bersejarah kan. Tapi ada aku kesah pasal sejarah2 nie?..hehehehehe...yg penting aku&famili aku enjoy, takde pikirkan pasal kerje,pasal masalah2 lain...Apa2 pun mmg best! Sempat naik bot, pegi tgk bangunan2 lama, tgk tempat jual survineer....makan tart nanas, makan cendol melaka...waaaahhhh sodapp tu.....Yg best nyer...ada 'TOY MUSEUM' kat tgh2 junker road...bestt wwwwooooo...suke sgt !....
Kat Jom Heboh mcm besalah, pameran,jualan dan jumpa celebrity...itu jer.... xder la sampai tergila2 nak autograph or wat so eva.....glamor sgt ke diorang tuh??? hehehehehehehe.....
Kat melaka aku ingatkan tak jumpa 'kesesakan jalan raya'....tau2 nyer sama jer dgn KL...cuma kat melaka pening kalu tak reti nak masuk Kota...sebab banyak 'one way road'...bila dah salah junction ...hhhaaaa ambik kau...ko kena la U turn jauh...hahahahahaha...DUSH! aku juga yg susah.....
Kalu pasal makanan....murah juga laahh... Shopping complex? not bad....besar & meriah...tapi aku tak masuk pon...malassssss sesak dgn org...dah namanya shoppingMall kan.....Apalagi haa??? aku rasa itu jer kot....nantilaaa kalu ada pegi mana2 , aku kabar kan....ADIOZZZZ.... lepas nie nak pegi mana pulak????? tunggguuuuu

1 comment:

Molly Malik-Hidayat said...

lepas ni kite pi johor lak ye syg:)